Archivum : Alonso hova megy? (vagy marad) |
Alonso hova megy? (vagy marad)
2007.09.24. 20:44
Ez a hír nem teljesen Nico Rosbergről szól, de Alonso ezen változtathat.
Már csak alig egy hónap van hátra az idei Forma-1-es szezonból, ám egyelőre nem minden istállónál esetében lehet tudni a jövő évi pilótafelállást. Fernando Alonso esetleges távozása a McLaren csapattól továbbra is bizonytalanná teszi a versenyzői piacot, hiszen több gárda is kész várni a spanyol versenyzőre.
A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore állítólag már legfőbb szponzorától is segítséget, pontosabban pénzt kért, hogy a kétszeres világbajnok éves fizetését ki tudja fizetni. Mindemellett az elmúlt néhány napban olyan híresztelések is szárnyra kapta, amelyek szerint Alonso akár a Ferrarihoz is igazolhat.
Három futammal a szezon vége előtt a következőképpen festenek az egyes csapatok.
Ferrari: A maranellóiaknál minden bizonnyal jövőre is a finn Kimi Räikkönen és a brazil Felipe Massa versenyez majd, ezért szenzációs bejelentésre aligha számíthatunk. Mindkét pilóta remek teljesítményt nyújtott és még versenyben vannak a 2007. évi világbajnoki címért is. Bár néhány nappal ezelőtt felröppent olyan hír, amely szerint Massa a Toyotához távozhat a szezon végén, míg helyére a McLarentől Alonso érkezhet, erre azért nincs túl sok esély.
McLaren-Mercedes: Lewis Hamilton minden kétséget kizáróan 2008-ban is a wokingiak pilótája lesz, ám csapattársa, Alonso jövője már nem ennyire egyértelmű. A spanyolt volt csapatával, a Renault-val hozzák egyre inkább kapcsolatba, de állítólag a Toyota is a szívesen alkalmazná a kétszeres világbajnokot, ha az valóban úgy dönt, kilép hároméves, wokingiakkal kötött szerződéséből.
BMW Sauber: A német istálló néhány héttel ezelőtt jelentette be, hogy jelenlegi versenyzőpárosával, Nick Heidfelddel és Robert Kubicával áll rajthoz a következő szezonban is, ami azt jelenti, hogy elméletileg a gárdánál nem lesz változás.
Renault: Flavio Briatore csapatfőnök Belgiumban a Japán Nagydíj környékére ígérte, hogy bejelenti azt, kik lesznek az istálló jövő évi pilótái, bár ezt korábban már a monzai futam idejére is tervezte. Heikki Kovalainen az év eleji gyengébb szereplés óta folyamatosan javul, ezért a finnek van esélye arra, hogy jövőre a francia csapat egyik versenygépét vezesse, míg Giancarlo Fisichellának erre egyre kevesebb a sansza. Utóbbi helyét veheti át az istálló tesztpilótája, az ifjabbik Nelson Piquet, amennyiben a kétszeres világbajnok mégsem dönt úgy, hogy visszatér a Renault-hoz. Ha a spanyol korábbi csapatát választja, akkor a Kovalainen-Alonso páros tűnik a legvalószínűbbnek.
Williams: Alexander Wurz-nak egyelőre nincs érvényes szerződése a jövő évre. Bár az osztrák veteránnak volt néhány emlékezetes és szép versenye, ennek ellenére a kvalifikációkon rendszeresen jócskán kikap csapattársától. A Williams ezért a tesztpilótának, Kazuki Nakadzsimának adhat lehetőséget Wurz helyett. Nico Rosberg viszont szenzációs teljesítményt nyújt az idei esztendőben, és jövőre is érvényes szerződéssel rendlekezik jelenlegi istállójával, ezért az ő esetében elvileg nem változhat semmi sem. Alonso McLarentől való távozása azonban módosíthat a helyzeten, ugyanis a wokingi gárda hajlandó lenne kivásárolni a németet a Williams csapatból, aki így a kétszeres világbajnok helyére kerülhetne a másik angol istállónál. Ebben az esetben, és ha Alonso a Renault-hoz térne vissza, akkor akár az ifjabbik Nelson Piquet Sir Frank Williamsnél debütálhat a Forma-1-ben.
Toyota: A japán gyári csapatnál Jarno Trulli jövő évi helye biztosítva van, ám Ralf Schumachernek továbbra sincs érvényes szerződése a következő szezonra, aki ráadásul rendkívül magas fizetést is kap, miközben idén meglehetősen szerény teljesítményt nyújt. A német helyére a Spyker tehetsége, Adrian Sutil érkezhet, de a Toyota állítólag szívesen várna Alonsóra is. A japán gárdával kapcsolatba hozták a ferraris Felipe Massát is, akit ebben az esetben éppen a kétszeres világbajnok váltana fel helyén.
Honda: A japán alakulatnál nem várható változás a következő szezonban, legalábbis ami a pilótafrontot illeti. Jenson Button és Rubens Barrichello számára az idei esztendő nem bővelkedik sikerekben, ám a Honda azt ígérte, hogy a 2008. év jobb lesz.
Red Bull Racing: Az energiaital-gyártó cégnél nem lesz pilótacsere jövőre, mert a csapat a következő szezonban is David Coulthard és Mark Webber alkotta párossal vág neki a szezonnak.
Toro Rosso: Az olasz kiscsapatnál már korábban eldőlt, hogy a BMW egykori tesztpilótája, Sebastian Vettel vezetheti az egyik autót, míg a másikat a negyedik Champ Car-os bajnoki címe felé száguldó Sébastien Bourdais kormányozhatja. Vettel jelenlegi csapattársának, az év végén távozni kényszerülő Vitantonio Liuzzinak egyelőre még nincs kontraktusa a jövő évre.
Spyker: Adrian Sutilnak 2008. évre is érvényes szerződése van, és a német annak ellenére azt nyilatkozta, hogy a Spykernél folytatja pályafutását, hogy állítólag a Toyota és a Williams is hevesen érdeklődnek iránta. Ha a japán istálló valóban kivásárolja kontraktusából a pilótát, úgy a holland csapatnak lehetősége lehet egy olyan sofőrt leigazolni, akinek biztos szponzorok állnak a háta mögött. A gárda másik versenyzőjének, Szakon Jamamotónak csak erre az évre szól a szerződése, és valószínűleg a Spyker nem is tartja meg a japánt. Utóbbi helyére akár még az előző héten, a téli felkészülési időszakra igazolt GP2-es pilóta, Roldan Rodriguez is bekerülhet. A végső szót azonban valószínűleg az új tulajdonosi gárda mondhatja ki.
Super Aguri: Az istálló pilótái közül Takuma Szato az, akinek nem jár le ez év végén a kontraktusa, ezért a japán helye meglehetősen stabilnak tűnik, bár ha a Honda jövőre esetleg nem szállítana motort a kiscsapatnak, akkor még Szato jövője sem biztos teljesen. A másik versenyző, Anthony Davidson, az elmúlt néhány futam időmérőjén szenzációsan ment, így várhatóan az angol pilótával szerződést hosszabbít a Super Aguri, amely el is ismerte, szeretné megtartani Davidsont.
|